USD
EURO
ALTIN

Yeterli Ve Dengeli Beslenerek Karaciğer Yağlanmasını Önleyin

Türkiye’de yaklaşık her 4 kişiden 1’inde görülen yağlı karaciğer hastalığı son evreye kadar belirti vermeyebiliyor.

Yeterli Ve Dengeli Beslenerek Karaciğer Yağlanmasını Önleyin
Yazı fontunu küçültür Yazı fontunu büyütür

Gıda, beslenme ve sağlık konularında geliştirdiği projelerle toplum sağlığının geleceği için çalışan Sabri Ülker Vakfı, Türkiye’de yaklaşık her 4 dört kişiden 1’inde görülen ve erken belirti vermediği için sinsi bir hastalık olarak nitelendirilen karaciğer yağlanmasından korunmanın yolunun yeterli ve dengeli beslenmeden geçtiğinin altını çiziyor.

Kurulduğu 2009 yılından bu yana sağlıklı yaşam bilincinin gelişmesine katkı sağlamak, toplumu beslenme ve sağlık alanlarında bilimsel ve güvenilir bilgiyle aydınlatmak üzere birçok projeyi hayata geçiren Sabri Ülker Vakfı, dünyada ve ülkemizde görülme sıklığı her geçen gün artan karaciğer yağlanması hakkında önemli bilgiler veriyor.

Türkiye’de yaklaşık her 4 kişiden 1’inde görülen yağlı karaciğer hastalığı son evreye kadar belirti vermeyebiliyor. Bu nedenle karaciğer yağlanması sinsi bir hastalık olarak tanımlanıyor. Bazı ilaçların kullanımı, hepatit B ve C gibi karaciğer hastalıkları da karaciğer yağlanmasına sebep olabiliyor karaciğer yağlanması önlem alınmadığı takdirde siroz veya karaciğer kanserine yol açabiliyor.

FAZLA KİLOLU BİREYLER VE ŞEKER HASTALARI RİSK ALTINDA OLABİLİR

Karaciğer yağlanmasının temel nedenleri arasında yanlış beslenme alışkanlıkları ve yetersiz fiziksel aktivite yer alıyor. Bu nedenle fazla kilolu, insülin direnci olan veya kan kolesterol düzeyi yüksek olan bireyler ile şeker hastaları risk grubunda değerlendiriliyor. Yeterli ve dengeli beslenme ile aktif bir yaşam tarzı, karaciğer yağlanmasının önlenmesinde önemli rol oynuyor.

BESLENME VE FİZİKSEL AKTİVİTEYİ ARTTIRMAK İÇİN ÖNERİLER

Günlük beslenmede tam tahılları tercih etmek, beyaz ekmek ve pirinç yerine tam buğday ekmeği, kepekli pirinç, tahıllı makarnalar ve bulgur gibi tahıl ürünlerini tercih etmek

Sebze meyve tüketimini arttırmak ve çeşitli, renkli sebze meyve tüketmek

Beyaz et ve kırmızı eti dengeli tüketmek

Doymuş yağları sınırlandırmak bitkisel yağ tüketimini arttırmak

Beslenme düzeninizde yoğurt, kefir gibi probiyotik besinlere yer vermek

Yemek hazırlama ve pişirmede haşlama, fırında, buharda pişirme gibi doğru yöntemleri kullanmak

Zayıflamada kilo kaybının kademeli olmasına dikkat etmek

Öğle aralarını kısa yürüyüşler ile değerlendirmek

Asansör yerine merdivenleri kullanmak

İşyerinde masa başında yapılabilecek aktivitelere zaman ayırmak karaciğer yağlanmasından korunmada önemli rol oynayacaktır.

Yeterli Ve Dengeli Beslenerek Karaciğer Yağlanmasını Önleyin - haberport.gen.tr